- Naslovnica
- Korisno znanje
- Ako redovito koristite ove dvije riječi, imate višu emocionalnu inteligenciju od većine ljudi
Ako redovito koristite ove dvije riječi, imate višu emocionalnu inteligenciju od većine ljudi

Postoji bezbroj stvari koje stoje u opisu posla vođe ili poduzetnika, a koje su teške. Pokrenuti posao je teško. Zaposliti prave ljude teško je. Teško je pridobiti ljude da plate proizvod ili uslugu koju nudite.
Niti jedna od ovih stvari, ipak, nije toliko teška kao priznati da nešto ne znate. To je nama ljudima jednostavno urođeno.
A ipak, postoje dvije riječi koje će, ako ćete ih često upotrebljavati, vas učiniti boljim vođom i boljom osobom.
“Ne znam.”
Shvaćamo da vrlo mali broj ljudi ikada želi izgovoriti ove dvije riječi. U mnogim slučajevima to nalikuje priznanju poraza.
Na mnoge načine, ako ste odgovorni za vodstvo u bilo kojem smislu, odgovorni ste za ispostavljanje informacija i donošenje odluka koje utječu na posao i živote ljudi oko vas. To znači da ste pod pritiskom, jer brinete hoćete li postići zadovoljavajući ishod, a i trebali biste biti. Ulozi su visoki.
No, to ne znači da morate znati sve. Često je teško znati imate li najbolje podatke. Teško je znati donosite li ispravnu odluku. U mnogim slučajevima, neovisno o tome koliko ste uspješni ili iskusni, postoji poprilična količina onoga što ne znate. To je istina koja vrijedi za sve nas, iako bi većina nas radije kopala tunele vlastitim ustima nego priznala da nešto ne znamo.
Ali često – ne znamo. I, jednom kad to prepoznamo, možemo poduzeti nešto glede toga.
Ponekad priznanje znači da ćete pronaći nekoga tko zna i zaposliti ga da učini ono što je potrebno i bolje no što biste vi mogli. Ili možda to predstavlja priliku da vas netko unutar tvrtke nauči nečemu i pritom i sam postane bolji vođa.
Ponekad to znači prihvatiti da postoji neka bitna informacija koja će vam biti potrebna kako biste donijeli najbolju odluku, kao i da morate biti dovoljno ponizni i svjesni sebe kako biste prihvatili to i počeli učiti.
Ponekad to znači sjesti preko puta klijenta koji ima pitanje koje bi moglo predstavljati razliku između toga da će kupiti nešto od vas ili pronaći nekog drugog tko će ispuniti njegove potrebe. U tom trenutku posljednja stvar koju želite izgovoriti je “Ne znam.”
Nešto smiješno se dogodi kad ipak to izgovorite. Imate priliku pokazati da vam je važnije uslužiti svoju mušteriju no što vam je bitno da ispadnete kao da ste sveznajući. Pokazujete da ste dovoljno samopouzdani da biste priznali da nešto ne znate, u nadi da ćete saznati što je potrebno i zadovoljiti potrebe klijenta.
Takvo ponašanje zahtijeva vrlo visoku razinu emocionalne inteligencije. Zahtijeva samosvijest, samopouzdanje i samokontrolu – tri stvari koje čine razliku između običnih i izvrsnih vođa.